logo

Wydawnictwo Bluebird

Książki przemyślane – sklep też. Przestrzeń e-commerce, która zachwyca i wspiera proces zakupowy.

Rok

2019

Zakres prac

  • web design & development
  • art direction
  • photo production

Przegląd

Bluebird Publishing to małe wydawnictwo ze stałymi niezależnymi autorami, obracające się w szeroko rozumianej sferze kulturalnej. Jego motywem przewodnim jest wartościowa treść, która zachwyca estetycznym wydaniem. Piękne na zewnątrz i w środku – takie są książki publikowane przez Bluebird i taki też miał być sklep internetowy. Dodatkową pokusę stanowiła pełna autonomia w pracy nad projektem. Mogliśmy wdrożyć dowolne rozwiązanie, testować, odkrywać, a przy tym dobrze się bawić. Szansa na stworzenie harmonijnej oraz stylowej przestrzeni e-commerce była na wyciągnięcie ręki.

ART DIRECTING

Książki z duszą – jak ją dostrzec? Obiektyw aparatu niczym soczewka mikroskopu.

Tak jak piękna książka potrzebuje mądrego wnętrza, tak mądrze zaplanowany sklep to nie tylko UX oraz niezawodny back-end. Zależało nam na maksymalnym wydobyciu piękna książkowych publikacji, aby potencjalny klient kupował je nie tylko głową, ale też sercem, oczami, wewnętrznym pragnieniem piękna. Zorganizowaliśmy i koordynowaliśmy szereg sesji zdjęciowych, których efektem były zdjęcia w żywej przestrzeni naszego studio. Surowy, industrialny klimat oraz motywy roślinne okazały się symbiotycznym tłem dla minimalistycznych okładek. Zdjęcia w przestrzeni dopełniliśmy packshotami kierującymi wzrok na wybrane elementy książek, a także kompozycjami ukazującymi tę samą publikację z kilku stron.

WEB DESIGN AND DEVELOPMENT

UX w centrum uwagi. Intuicyjna wizytówka piękna wewnątrz i na zewnątrz.

Stworzyliśmy i samodzielnie zakodowaliśmy sklep internetowy, który stawia na użytkownika. Naszym celem było wykreowanie przestrzeni intuicyjnej, łatwej w obsłudze, a jednocześnie będącej estetyczną wizytówką w każdym calu. Strona została zaprojektowana z myślą o jak najprostszym poruszaniu się po niej. Wszystkie ważne elementy są łatwo dostępne, a ścieżki dojścia do nich skrócone.

Aby ożywić projekt, wykorzystaliśmy mikroanimacje. Customowy easing (krzywa upłynnienia animacji) wykorzystany jest w najróżniejszych animacjach na stronie. Zarówno w małych, pozornie nieistotnych, ikonach, jak i w tych mocno eksponujących stronę (np. elementy layoutu pojawiające się po załadowaniu strony). Zanimowaliśmy sygnet wydawnictwa, zaprojektowany przez Studio Bison. Graficzne ptaki naśladujące naturalną dynamikę lotu zawarte w loaderze uprzyjemniają czas użytkownikowi czekającemu na wczytanie się zakładki. Hasło widoczne na stronie głównej zawiera w sobie myśl przewodnią, którą chcieliśmy pokazać oraz umocnić. Wyeksponowaliśmy je w widocznym miejscu, aby przyciągnąć uwagę użytkowników oraz zanimowaliśmy tak, aby kolejne wiersze wczytywały się z opóźnieniem, dodając dynamizmu. Projekt sklepu w 2020 roku zdobył dwie nagrody Awwwards: Honorable Mention oraz Mobile Excellence.

Małe studio pełne pomysłów i wielkich ambicji