Mana Mana
Branding dojrzewający z marką. Sprawdź narzędzie, które zoptymalizowało indywidualizm.
Rok
2015-2023
Zakres prac
- Strategia komunikacji marki
- ID & Branding
- Art-direction
- Produkcja foto i video
- Web design & development
Przegląd
Mana Mana to gdyńska marka ręcznie szyjąca unikalne torebki. W trakcie kilkuletniej współpracy przeszliśmy wspólnie przez etapy rozkwitu i zmian w działalności – od pierwszego rebrandingu, po strategię oraz wykreowanie nowego wizerunku, zgodnego z aktualnym status quo. Prowadziliśmy również media społecznościowe, stworzyliśmy wizerunkowe sesje zdjęciowe, a także zaprojektowaliśmy Kreator torebek, który nadał świeży kierunek tendencjom zakupowym wśród klientek.
BRANDING
Kolory i kształty niczym druga skóra. Jak zwizualizować DNA marki?
Wykreślony przez nas logotyp bazuje na foncie zastosowanym w brandingu. Jego poziome położenie w dwóch liniach porządkuje i ujarzmia niepokorną nazwę Mana Mana. Projekt, oswojony, choć nieco zadziorny przez ostre zakończenia znaków, skierowany został do kobiety nowoczesnej, pewnej siebie, świadomej. Wskazane w key visualu kolory elektryzują, zachęcają do kreatywnego działania i uwalniają twórczego ducha. Odzwierciedlają również barwną postać Marceliny, założycielki marki. Są doskonale widoczne, co sprawdza się na wszelkich projektach outdoorowych takich jak billboardy.
Branding marki rozszerzyliśmy do materiałów drukowanych. Karta podarunkowa wraz z półtransparentną kopertą z pergaminowego papieru funkcjonalnie wykorzystuje miejsce na zamieszczenie niezbędnych informacji. Koperty bąbelkowe w kolorze fuksji wyróżniają się na tle innych przesyłek i pozwalają klientce cieszyć się zamówieniem niczym prezentem danym sobie samej. Wlepki pełnią funkcję łączącą społeczność. Do brandingu pudełka wykorzystaliśmy print z naszego autorskiego materiału Mana Lastryko, używanego na co dzień do produkcji torebek.
DIGITAL
Energia płynie z ruchu!
Branding pojawia się także w komunikacji na Instagramie oraz w reklamach na stories. Przyciągające wzrok animacje pełnią funkcję estetyczną oraz informacyjną (np. animacje „Konkurs” lub „Nowe modele w naszym kreatorze”). Animacje w kształcie fali nawiązują do nadmorskich korzeni marki. Na potrzeby komunikacji z fankami stworzyliśmy zestaw animowanych naklejek stosowanych na Instagramie. Są one atrakcyjne wizualnie, chętnie wykorzystywane w komunikacji, ale też scalającą społeczność wokół marki (jak znak rozpoznawczy lub wewnętrzny język).
BUTIK
Many przestrzeń na eksperymenty
Gotowość do zmian i otwarcie na nowe doświadczenia to część DNA Mana Mana. Dlatego marka chętnie przyjęła możliwość czasowej sprzedaży w centrum handlowym, a my – zadanie zbudowania odpowiedniego miejsca. Zaprojektowaliśmy oraz skoordynowaliśmy od podstaw budowę pop-up store’u w gdańskiej Galerii Bałtyckiej. Koncept pozwolił na prezentację produktu w nowym otoczeniu, a dla potencjalnych klientów na poznanie marki „na żywo”, zadanie pytań, sprawdzenie produktów oraz materiałów.
ART DIRECTING
Produkt wygląda najlepiej na tle prawdziwej historii
Organizowaliśmy i koordynowaliśmy sesje zdjęciowe z udziałem niecodziennych modelek – klientek marki. Naszym celem było pokazanie produktów w naturalnym otoczeniu, prezentowanych przez kobiety, z którymi można się utożsamić. W ramach pogłębienia działań storytellingowych opowiedzieliśmy również historie naszych modelek: kim są na co dzień, jakie są ich motywacje.
WIZERUNEK
Chcesz być jedną z nich
Na bazie przygotowanej przez nas strategii marketingowej zauważyliśmy, że większość klientek Mana Mana to mieszkanki dużych miast lub bliskich ich okolic. Z danych wynikał obraz kobiety wykształconej, ciekawej świata, chcącej się wyróżnić. Przygotowaliśmy zdjęcia wizerunkowe z modelkami, oddające esencję wielkomiejskiego stylu. Pokazujemy produkty Mana Mana w codziennym użyciu, na tle estetycznych scen rodzajowych. Pokazujemy tym samym, że torebka może być dodatkiem przyciągającym wzrok i oddającym charakter.
KREATOR TOREBEK
Przepis na sukces? Pozwól klientom działać!
Kreator to narzędzie dające możliwość zaprojektowania wymarzonego produktu. Pierwsza jego wersja w znacznym stopniu wpłynęła na zmiany zachowań sprzedażowych, przekierowując ruch z multibrandów (np. Etsy, Pakamera) na stronę producenta. Wciąż jednak wymagał rozbudowy oraz automatyzacji. Nowa wersja Kreatora została zsynchronizowana ze sklepem, ma osobne stany magazynowe i tworzy zgłoszenia, które zawierają wszystkie informacje niezbędne dla pracownika produkcji. Proces składania zamówienia został zautomatyzowany, co pozwoliło znacznie zredukować czas związany z przyjmowaniem zamówień. Dzięki UX-owemu projektowi mobile first (80% kupujących składa zamówienie, korzystając ze smartfona) znacznie skróciliśmy oraz ułatwiliśmy proces zakupowy, czyniąc go wygodnym.