Kurs na Biznes
Rebranding na ASAP – urzędowy projekt biznesowy w odświeżonej formie.
Rok
2023
Zakres prac
- visual identity
- motion design
- print design
Przegląd
Jako brand wspierający inicjatywy społeczne współpracowaliśmy z naszym rodzinnym miastem od 2015 roku. Stworzyliśmy od podstaw kilka edycji projektu Gdynia Kreatywna – jesteśmy pomysłodawcą i realizatorem tego konceptu, od strategii począwszy, przez branding, aż po logistykę przedsięwzięcia.
Tym bardziej chętnie przyjęliśmy propozycję ponownej współpracy od miasta Gdyni. Zadaniem był rebranding konkursu biznesowego z 25-letnią historią, którego formuła została odświeżona. Organizatorom zależało, by stał się on atrakcyjny dla młodych ludzi, mających pomysł na biznes i chcących prowadzić go właśnie w Gdyni. Zaufanie, które otrzymaliśmy od miasta, a także możliwość rebrandingu kultowego projektu, były dla nas dużym wyróżnieniem.
WYZWANIE
Wyścig z czasem – dosłownie i w przenośni.
25 lat istnienia projektu w poprzedniej formule to jego bogata historia, ale także czas działający na niekorzyść. Organizatorzy, każdorazowo kierujący swe działania do młodego pokolenia, zauważyli, że pokolenie to ewoluuje i znacząco różni się od adresatów poprzednich edycji. Projekt oraz jego branding zdewaluowały się, dlatego potrzebowały odświeżenia oraz zastosowania nowoczesnych rozwiązań projektowych.
Jeśli mówimy o wyzwaniach, musimy wspomnieć również o ograniczeniach czasowych, z jakimi się mierzyliśmy. Pierwsze efekty naszej pracy prezentowaliśmy po dwóch tygodniach, a na cały projekt mieliśmy miesiąc. Mimo krótkiego czasu realizacji zachowaliśmy naszą standardową drogę projektową, poświęcając uwagę każdemu aspektowi – od brandingu, namingu, po brief oraz komunikację z klientem.
BRANDING
Kurs na… logo. Jak zamknąć ideę i lata historii w jednym znaku?
Proces projektowy rozpoczęliśmy od stworzenia nowego logo. Nazwa „Kurs na Biznes” przywołała skojarzenie ze strzałką wskazującą kierunek. Zwróciliśmy ją ku literze B i tak powstał prosty, minimalistyczny sygnet – wizualnie czytelny, dobrze widoczny oraz o dużym potencjale animacyjnym, na czym zależało nam w kontekście kolejnych działań. Projekt odznacza się matematyczną wręcz precyzją. Ma jednakową grubość w całej swojej linii, każdy kąt ma 45 stopni, a w każdym wpisanym w znak okręgu zastosowaliśmy tę samą długość promienia.
Logotyp oraz pozostałe treści w key visualu oparliśmy o font Neue Machina, zaprojektowany przez znane i cenione Pangram Pangram Studio. To modne oraz ponadczasowe rozwiązanie znacznie wpłynęło na odświeżenie szaty graficznej.
KLUCZ WIZUALNY
Grupa docelowa w świecie offline i online. Cel: widoczność z obu stron w obrębie jednej konwencji stylistycznej.
Duży nacisk położyliśmy na dobrze widoczne, wyróżniające się w otoczeniu działania outdoorowe. Przygotowaliśmy billboardy, plakaty oraz animacje na nośniki cityligh. Zastosowaliśmy gradient oparty na odcieniach różu oraz fioletu, będący mniej oczywistym wyborem w świecie biznesu. Przenikające się kolory intrygują, ożywiają otoczenie i są z łatwością wychwytywane w przestrzeni miejskiej.
Naturalnie uwzględniliśmy również działania online – podstawę dotarcia do młodych odbiorców. Wykorzystując format Rolek na Instagramie, zaproponowaliśmy serię Reelsów opartych o video i animację. Wszystkie elementy projektu po naszym rebrandingu nabrały świeżości, zwraca uwagę odbiorców, a kolorystyka oraz motion design pobudzają do działania.