Isolette
Wino prawdziwe: w poszukiwaniu spójnego DNA marki. Zobacz owoce współpracy.
Rok
2023
Zakres prac
- IDENTITY & BRANDING
- ART DIRECTION
- PRINTS DESIGN
- PACKAGING
Przegląd
Podstawową zasadą komunikacyjnej przejrzystości marki jest utrzymanie jej spójności. A nie ma spójności bez stworzenia granic jej wizualnego „języka” oraz „słownika”, który określa zasady jego używania. Marka Isolette mierzyła się właśnie z takim wyzwaniem – było w nią zaangażowane wiele osób, ale brakowało wskazówek, jak wizualnie „mówić” o marce, by zamiast zgiełku wybrzmiał zgodny wielogłos. Stąd potrzeba stworzenia nowej identyfikacji przy zachowaniu istniejącego już logotypu. Efektem tego procesu miał być brand manual, nowe etykiety do win oraz opakowania. Udaliśmy się więc w podróż w poszukiwaniu jednorodnej formy.
ETYKIETY
W winnym gronie podobnych sobie. Harmonijny przekaz ze smakiem.
Poprzednie etykiety diametralnie się od siebie różniły – każda w innym stylu, jakby reprezentowały zupełnie różne wartości. Nam zależało na utrzymaniu estetycznej ciągłości na podstawie nowej wizualizacji, by konsument, widząc to wino na półce, od razu rozpoznawał markę i – co więcej – dostrzegał jej jakość. Zaproponowaliśmy minimalistyczne dwuczęściowe etykiety, ujednolicając tym samym branding butelek na podstawowym poziomie.
Wyróżnikiem w obrębie rodzajów win stała się barwa i szczegół. Najdroższe, kolekcjonerskie egzemplarze zostały wyróżnione złoceniami oraz tłoczeniami, które współgrają z ciemnym kolorem, dając poczucie produktu prestiżowego. Wina różowe otrzymały etykiety najjaśniejsze – dopełniające ich lekki charakter. Aby wyróżnić butelkę spośród wielu innych na półkach, dodaliśmy ozdobnik w postaci flagi na szyjce, która koresponduje z etykietami. To oryginalne rozwiązanie wymagało stworzenia od podstaw customowego wykrojnika oraz dobrania dla niego indywidualnej technologii klejenia. Finalnie projekt etykiet udowodnił, że „mniej” znaczy „więcej” – mniej wizualnego hałasu to więcej miejsca na to, by marka mogła być usłyszana.
BRANDING
Wizualny ferment poskromiony. Branding marki uchwycony w ramy.
Zbyt duży wybór środków może prowadzić do rozbieżności komunikacyjnych. Brak zasad sprawia, że tracimy z oczu DNA marki, które rozmywa się pośród sprzecznych komunikatów. Postanowiliśmy ujednolicić branding Isolette i nadać mu ramy, jednocześnie zezwalając na modułowość. Stworzyliśmy paletę 12 kolorów, które mogą występować w różnych kombinacjach, dając możliwość tworzenia wielu współgrających ze sobą opcji. Logotyp, nie licząc kosmetycznych modyfikacji, pozostał ten sam. Jako jego dopełnienie (jak również odrębny element dekoracyjny) zaproponowaliśmy za to sygnet wykreślony na bazie 3 form: litery „I” z logotypu Isolette, kształtu koła, nawiązującego do winogrona, a także kształtu kieliszka. Charakterystyczne patterny powstały z kolei poprzez zwielokrotnienie konturów kieliszka i butelki. Te dodatkowe ozdobniki dopełniły naszą wizję i znalazły szerokie zastosowanie w komunikacji wizualnej marki.