logo

Galeria Bałtycka

Content blisko ludzi. Kompleksowa strategia komunikacyjna dla centrum handlowego w Gdańsku.

Rok

2016

Zakres prac

  • Strategia komunikacji w SM
  • Art direction
  • Produkcja foto i wideo
  • Eventy i aktywacje
  • Social media

Przegląd

Nasza współpraca z Galerią Bałtycką rozpoczęła się w 2013 roku – czasie przed istotnym boomem na działania marketingowe w social mediach. Wtedy ruszyliśmy z organizacją targów mody Polfash Bramee, promujących polskie marki. W 2016 roku, po czterech latach udanej współpracy zaproponowaliśmy Galerii kompleksowe prowadzenie jej social mediów. Tym zajmujemy się do dziś, tworząc po drodze nowe cykle, formaty oraz aktywacje.

SOCIAL MEDIA

To Ty jesteś bohaterem! Komunikacja na tle historii klientów i miejsca.

Strategia komunikacji, którą przedstawiliśmy, zakładała pokazanie oferty sprzedażowej w czasie rzeczywistym. Zdjęcia produktowe zaczęły pojawiać się nie tylko w formie postów, ale też np. przeglądów poszczególnych grup produktów albo prezentowników. Prócz tworzenia contentu, treści postów oraz harmonogramu publikacji zajmujemy się moderacją komentarzy użytkowników, odpowiadaniem na ich wiadomości, płatną reklamą oraz promowaniem eventów organizowanych przez Galerię Bałtycką.

Dotychczas powstało kilka formatów oraz cyklicznych postów, które angażują społeczność, stawiają odbiorcę w centrum, a także  odnoszą się do lokalizacji Galerii w przestrzeni Gdańska. Cykl sesji zdjęciowych #GBgirl oraz #GBman przybliża ofertę salonów odzieżowych, ale też przedstawia nasze klientki oraz klientów. Natomiast serie #galeriawewrzeszczu oraz #galeriawgdańsku pokazują interesujące miejsca w okolicy i przybliżają ich historie. Seria Style Hunter, Wpływowi Goście oraz różnego rodzaju aktywacje to oddzielne, szerokie tematy; opowiemy o nich niżej.

 

STYLE HUNTER/CITYLIGHT

Daj się złapać! Kultowa seria z ciekawie ubranymi klientami Galerii Bałtyckiej.

#gbstylehunter to cykl, w którym fotografujemy ciekawie ubranych klientów Galerii Bałtyckiej. Celem akcji jest pokazywanie, jak na przestrzeni czasu zmienia się styl mieszkańców Trójmiasta, a także inspirowanie innych do wyrażania siebie poprzez stylizacje. Jednocześnie promujemy Galerię jako modowe centrum Gdańska. Początek serii dało jednodniowe wydarzenie zorganizowane podczas targów Polfash Bramee w 2015 roku. Wtedy też dostrzegliśmy potencjał inicjatywy pokazującej styl zwyczajnych ludzi, dającej im dojść do głosu i pokazać siebie. Intuicja nas nie zawiodła. Dziś Style Hunter to ponad 1000 sfotografowanych osób, a posty #gbstylehunter na Facebooku oraz Instagramie wciąż notują wysokie zasięgi.

Idąc krok dalej, postawiliśmy na akcje specjalne, będące atrakcyjnym elementem aktywującym społeczność. Do jednej z nich zaprosiliśmy osiem osób, które prezentowaliśmy już wcześniej w ramach Style Huntera. Efekty przygotowanej wraz z nimi profesjonalnej sesji zdjęciowej można było oglądać w formie reklamy zewnętrznej na terenie Gdańska. W ten sposób rozpropagowaliśmy Galerię Bałtycką jak i sam cykl – tworząc content pokazujący naszych klientów w roli, w której zwykle widzimy profesjonalnych modeli. Tym razem człowiek stał się głównym punktem projektu, a nie wyłącznie tłem dla prezentowanych ubrań.

Zorganizowaliśmy także finałowe eventy specjalne, by uhonorować uczestników z całego roku i wprowadzić element rywalizacji. W ramach finału wybieraliśmy stylizację roku, a jej autorka lub autor wygrywali zakupy w Galerii z jedną ze znanych modowych influencerek, m.in.: Maffashion, Jessicą Mercedes czy Panią Ekscelencją. Nasza wieloletnia działalność w branży modowej zaowocowała możliwością zaproszenia przyciągających gości, dzięki czemu eventy okazały się dużym sukcesem.

PIES W GALERII

Viral marketing, który odpowiada na potrzeby społeczne

„Nie musisz chodzić z psem na zakupy, ale warto wiedzieć, że możesz” – pod takim hasłem przygotowaliśmy video kampanię informacyjną w 2016 roku. Tego typu akcje nie były wtedy jeszcze popularne, tym bardziej chcieliśmy stworzyć coś niepowtarzalnego, co trafi do ludzi organicznie, odpowiadając na ich potrzeby. Umocniliśmy się w tym pragnieniu, gdy na spotkaniu marketingowym wymyśliliśmy hasło, w którym wszyscy jednogłośnie dostrzegliśmy potencjał. Na jego podstawie napisaliśmy scenariusz i nagraliśmy film z psim aktorem, który zdobył serca widzów. Intuicyjnie czuliśmy, że taki content jest potrzebny, w końcu wskazujemy istotny problem oraz nasze rozwiązanie. Jego zasięgi utwierdziły nas w tym przekonaniu – film stał się viralem i odnotował na Facebooku ponad 8 tysięcy reakcji, ponad tysiąc komentarzy oraz prawie 4 tysiące udostępnień.

POP-UP STORE VECLAIM

O sukcesie butiku, który odwiedziły tłumy (a my zbudowaliśmy go od podstaw)

Pod koniec 2019 roku influencerka Jessica Mercedes Kirschner otworzyła pierwszy warszawski butik własnej marki odzieżowej Veclaim. Jako że mieliśmy okazję już wcześniej współpracować, zaproponowaliśmy jej otwarcie pop-up store’u Veclaim w Galerii Bałtyckiej. Od razu wyczuliśmy, że będzie to duża wartość zarówno dla niej, jak i dla Galerii, która stałaby się jedyną przestrzenią stacjonarną poza Stolicą, oferującą rozchwytywany brand. Zaproponowaliśmy Jessice projekt, którego nikt nigdy jej nie zaproponował. By miał on sens, musieliśmy działać szybko; wykorzystać hype, jaki wytworzył się wokół marki. Pop-up store zbudowaliśmy od podstaw, samodzielnie, w 8 dni, dzięki temu butik został otwarty już w lutym 2020 roku. Byliśmy odpowiedzialni za jego projekt, realizację, ale także za cały proces rekrutacji pracowników obsługujących to miejsce.

Bryła butiku była właściwie oddzielnym budynkiem wewnątrz Galerii. Miała własną elewację, a posadzkę pokryliśmy betonową wylewką. Wszystko zostało przemyślane tak, aby cały butik dało się w przyszłości zdemontować w nieinwazyjny sposób. Jeśli chodzi o detal, na uwagę zasługują neony, efektowna szklana lada oraz ręcznie robione kratownice zamykające butik. Jednak elementem najbardziej rzucającym się w oczy i jednocześnie nawiązującym do pierwowzoru butiku marki Veclaim, były welurowe zasłony. Wyprodukowała je dla nas polska marka, u której na pokazy mody zaopatrywało się samo Givenchy. Pop-up store Veclaim cieszył się ogromną popularnością – dowodem niech będą nieskończenie długie kolejki, które widać na zdjęciach.

WPŁYWOWI GOŚCIE

Kto uskrzydla Twoją społeczność? Cykl spotkań z gdańskimi mikroinfluencerami.

W ramach współpracy organizowaliśmy cykl spotkań z trójmiejskimi mikroinfluencerami. Raz w miesiącu zapraszaliśmy gości mających ciekawą pasję oraz wpływ na trójmiejską społeczność. Stworzyliśmy projekt sceny, key visual wydarzenia, nagrywaliśmy czołówki do zapowiedzi gości w formie ich dnia z pracy i publikowaliśmy treści w social mediach Galerii.

Naszymi gośćmi byli: Paulina Wilczek z @tartagrzechuwarta, Maniek z @kawanapalarnia, Remigiusz Dorawa @re.dor, Sebastian Kulis @roslinneporady, Joanna Krupicka z @avocado_vegan_bistro, Paweł „Motchloch” Stangreciak i Marcin Pacześny z @zajawatattoo_gda, Adi z @oldschoolbarbershoptrojmiasto, Marta Dębska @marta_de_35mm, Janek z @neon.streetfood.bar, Justyna z @projektkwiaty, Monika Grzelak z @monika_grzelak_dance_avenue oraz Michał Bator z @zakwasowniarodzinysadowskich.

AKTYWACJE

Podaruj najbliższym wspólny czas. Organizacja konkursów w wersji total.

Angażują, zwiększają zasięg, pozyskują dla nas nowych fanów. Konkursy na social mediach cieszą się ogromną popularnością – zarówno wśród organizujących je biznesów, jak i skłonnych do współzawodnictwa użytkowników. Co zrobić, by tego typu aktywacja poniosła się szerokim echem, zapewniając nam masę fantastycznych zgłoszeń? Dać laureatom nagrodę w postaci… przeżycia! Zakupy z profesjonalną stylistką? Metamorfoza u fryzjera? A może wyjście na kawę i ciastko z najbliższymi w dniu ich święta? Nagrody angażujące emocje pozwalają zwycięzcom poczuć się docenionymi, a nam stworzyć niezapomniany oraz autentyczny materiał.

Konkurs w wersji total – od podstaw prawnych, poprzez kreację, aż po moderację online i offline – to zawsze wydarzenie, w które wkładamy czas i serce. Przy dniu realizacji nagrody pracuje niemal cały nasz team. Wszystkie ręce na pokład! Pracy jest sporo – musimy dopilnować logistyki (szczególnie, jeśli zwycięzców jest więcej), zadbać o komunikację z najemcami, z których usług korzystamy, działać według przygotowanego

Małe studio pełne pomysłów i wielkich ambicji