logo

Brzozowski

Hair Experience - zmysłowe doznanie prosto z salonu fryzjerskiego. Jak je pokazać?

Rok

2023

Zakres prac

  • communication strategy
  • rebranding
  • art direction
  • photo & video production
  • print design
  • UI/UX design
  • web development

Przegląd

Rozpoczęliśmy współpracę z Pawłem Brzozowskim w 2022 roku podczas rebrandingu i odświeżania strony internetowej jego salonu fryzjerskiego. Po udanej współpracy zwrócił się do nas z prośbą o pomoc we współtworzeniu jego własnej profesjonalnej marki kosmetyków do włosów o nazwie BRZOZOWSKI.

Był to idealny projekt dla każdej agencji: rozwijanie marki od podstaw, stworzenie jej wizualnej i werbalnej tożsamości, projektowanie opakowań, opracowanie strategii wejścia na rynek, stworzenie nowej platformy e-commerce wraz z całą treścią... "Macie pełną swobodę działania" – powiedział Paweł. Zaczęliśmy działać!

BRANDING

Ponieważ wcześniej pracowaliśmy nad marką Atelier Brzozowski, mieliśmy przewagę w zrozumieniu estetycznych wymagań dotyczących nowego produktu. Kluczem do tego było wypracowanie podczas pierwszych warsztatów różnicy pomiędzy Atelier Brzozowski a Kosmetykami Brzozowski.

Raz jeszcze wykorzystaliśmy font Tan-Pearl jako podstawę dla logotypu, ale tym razem wprowadziliśmy niewielkie modyfikacje w liternictwie. Dzięki temu zabiegowi logotyp staje się bardziej charakterystyczny i dostosowany do wykorzystywania na opakowaniach czy w druku.

WYZWANIE

Jak efektywnie promować w segmencie ekskluzywnych kosmetyków markę, która nie wpisuje się w kategorie produktów organicznych lub slow, jednocześnie w pełni prezentując jej jakości?

Zadaliśmy sobie to pytanie podczas warsztatów strategicznych. Ich efekt to strategia komunikacji oparta na trzech filarach.

Pierwszy z nich to unikalna filozofia Hair Experience, czyli pielęgnacyjne doświadczenie luksusu, które odżywia i działa na wszystkie zmysły. Kosmetyki Brzozowski opierają się na tym doświadczeniu – to ekskluzywna seria o zniewalających perfumeryjnych zapachach, które wyniosą rytuał pielęgnacji włosów do poziomu zmysłowego doświadczenia prosto z salonu fryzjerskiego.Drugi filar to warstwa wizualna marki i jej produktów. Zadbaliśmy o zachwycające branding, opakowania, materiały foto i video. Stylowe scenografie oraz oświetlenie przywołują vintage’owy nastrój.

Trzeci filar to postać Pawła Brzozowskiego – twórcy marki. W komunikacji używamy narracji eksperta, podkreślając jego ponad 15-letnie doświadczenie. Paweł dzieli się swoją wiedzą i udziela porad klientom, rozwiewając pielęgnacyjne mity.

WEB DESIGN

Zapraszamy na ucztę... estetyczną! Wizja luksusu idzie w parze z przejrzystą ścieżką zakupową.

Marka BRZOZOWSKI to na chwilę obecną ograniczona liczba produktów. Naszym głównym założeniem było pokazanie ich w jakościowy sposób. Projekt strony swoim minimalizmem oraz asymetrycznym układem zdjęć nawiązuje do edytoriali w magazynach modowych. Klimatyczne fotografie doskonale harmonizują ze stylem vintage. Całość roztacza przed kupującym subtelne wrażenie nie luksusu oraz estetycznej uczty dla oczu.

W zakładce Sklep chcieliśmy uniknąć skomplikowanego procesu sprzedażowego, który mógłby prowadzić do ryzyka porzucenia koszyka. Dlatego naszym pierwszym krokiem było skrócenie drogi do produktu. Sklep nie ma typowego rozwijanego menu. Przechodząc do tej zakładki, od razu trafiamy na zestawienie artykułów, które możemy dowolnie filtrować. Zwiększa to szanse na wybór idealnego produktu bez meandrowania między innymi treściami.

INSTAGRAM

Wprowadzenie nowego produktu wymaga kompleksowego zaprezentowania jego możliwości i pozyskania lojalnych klientów, którzy dadzą się porwać naszej wizji. Strategicznie zaplanowaliśmy komunikację związaną z wprowadzeniem marki BRZOZOWSKI, aby zapoznać użytkowników z filozofią Hair Experience oraz samym twórcą.

Podzieliliśmy treści na 4 główne filary:

Produkt – posty opisujące nowe kosmetyki;
Wiedza – posty zawierające eksperckie porady od Pawła Brzozowskiego, stanowiące wartość dodaną pomagającą klientom osiągnąć najbardziej satysfakcjonujące rezultaty;
Filozofia zmysłów – posty skupione wokół koncepcji Hair Experience i wprowadzające w świat głównych kompozycji zapachowych;
Historia – posty opowiadające o historii powstania marki BRZOZOWSKI.

Małe studio pełne pomysłów i wielkich ambicji