Atelier Brzozowski
Luksus dostępny. Rebranding i odświeżenie strony internetowej fryzjerskiego atelier.
Rok
2022
Zakres prac
- REBRANDING
- WEB DESIGN & DEVELOPMENT
- ART DIRECTION
Przegląd
Paweł Brzozowski to fryzjer i stylista gwiazd pracujący przy popularnych programach telewizyjnych, m.in.: przy „Tańcu z Gwiazdami”, „Top Model” czy „Dzień Dobry TVN”. Jako właściciel trzech salonów pod szyldem Atelier Brzozowski spełnia marzenia klientów o nienagannym wizerunku. Przyszedł czas, by zatroszczyć się o własny wizerunek. Efektem naszej współpracy z Pawłem jest strona internetowa oraz branding dla Atelier Brzozowski. Naszym celem było wywołać zachwyt odbiorcy i pokazać mu, że luksusowe doświadczenie jest na wyciągnięcie ręki.
BRANDING
Cichy luksus, który tworzy balans.
Nowy branding nadał marce estetykę, która wskazuje na wysoką wartość, nie kreując przy tym sztucznego dystansu. Projekt jest utrzymany w stylu luksusu bez złota, cichego bohatera designu. Zdobienia zostały zminimalizowane i zamknięte do fontu Tan Pearl, na bazie którego powstał szykowny logotyp. W jego typografii możemy dostrzec faliste wygięcia, które przywodzą skojarzenia z włosami naturalnie układającymi się w fale. Sprawiają, że logotyp staje się kobiecy, miękki.
Drugi font (dopełniający) utrzymuje prostą formę, tworząc balans między dekoracyjnością a funkcjonalnością. Elementy estetyzacyjne regulują całą kompozycję – są niczym kotwice, które sprawiają, że efektowny logotyp nie przeciąża percepcji użytkownika. W materiałach drukowanych zastosowaliśmy elegancki ozdobny papier Keaykolour Recycled w kolorze kredy o wyraźnej, surowej teksturze. Jego mięsistość pozwala zanurzyć się w delikatnym dotyku nieoczywistego luksusu. Wizytówki i vouchery zyskały tłoczenie będące uproszczoną wersją logotypu. Jego rzucająca cień wklęsłość dodaje projektowi trójwymiarowości, która uwydatnia się w kontakcie z produktem.
WEB DESIGN AND DEVELOPMENT
Jak wyróżnić salon fryzjerski, skoro na rynku są ich już setki?
W naszym projekcie odcięliśmy się od wszechobecnego glamour i postawiliśmy na przygaszone kolory, ozdobny logotyp i nutkę vintage. Strona główna jest maksymalnie uproszczona i spełnia rolę wizytówki salonu dzięki klimatycznemu zdjęciu głównemu. Z niej mamy dostęp do wygodnego menu w formie hamburgera oraz do buttonu „Rezerwacje”.
Przejrzysta strona oferuje wszystkie informacje, których potencjalny klient mógłby szukać. Salony z Gdyni, Gdańska i Poznania mają osobne sekcje. Można do nich dotrzeć, klikając w adres wybranego salonu, co powoduje przescrollowanie strony do wybranej sekcji. Ten zabieg został wdrożony celowo – ma on przy okazji pokazać zawartość strony i sprawić wrażenie, że treści tej jest więcej, a samo Atelier to twór większy niż tylko jeden salon. Elementy dekoracyjne w postaci animowanych rozet oraz hipnotyzujących ikon dodają całości indywidualnego charakteru. Ciepłe i miękkie kolory zdjęć, a także kremowe tło budują nastrój nawiązujący do stylu vintage. Warto wspomnieć, że CMS został przygotowany tak, aby zespół Atelier mógł sam sprawnie zarządzać treścią.