Gdynia Kreatywna
Na własnych zasadach. Holistyczna organizacja konferencji.
Rok
2024
Zakres prac
- Produkcja konferencji
- Branding
- Web Design & Development
- Motion Design
- Promocja wydarzenia
Przegląd
W 2015 roku zorganizowaliśmy pierwsze wydarzenie pod nazwą Gdynia Kreatywna, skierowane do branży kreatywnej oraz entuzjastów marketingu, sprzedaży i designu. To była pierwsza nasza współpraca z miastem i przez te wszystkie lata przybierała różne formuły – od prelekcji po konferencje. W tym roku postanowiliśmy odświeżyć branding wydarzenia. Poprzednie ID w swojej ogólnej stylistyce dopasowanej do gdyńskiego modernizmu i charakteru komunikacji miasta nadal spełniało swoją rolę. Motywacją do zmiany była jednak kilkuletnia przerwa miejskiego projektu oraz potrzeba skupienia na wydarzeniu większej uwagi. Wykorzystując idealny na to moment, wielki powrót, sięgnęliśmy do zaprojektowanego przez nas 9 lat temu brandingu, nadając mu świeższe barwy, nowocześniejszą typografię oraz wyjątkową animację.
Dziś dzielimy się z Wami case study siódmej już edycji Gdyni Kreatywnej. W jednym miejscu spotkały się osoby z branży kreatywnej oraz ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem, social mediami, sprzedażą i trendami. Poruszaliśmy tematy takie jak wpływ TikToka i LinkedIn na rynek, zmiany w branży modowej oraz tworzenie contentu video. Projekt poprowadziliśmy kompleksowo – od spraw organizacyjnych oraz logistycznych, przez wybór i kontraktację prelegentów, po branding oraz landing page.
BRANDING
Nowa odsłona, nowe wyzwania. Ewolucja, a nie rewolucja.
Pierwotny branding wciąż harmonizował z założeniami konferencji i stylistyką gdyńskiego modernizmu, więc nie potrzebowaliśmy rewolucji. Postanowiliśmy, że zmiana będzie minimalna, ale efektowna i konieczna. Kolorom przewodnim nadaliśmy nowe barwy, a font zastąpiliśmy nowocześniejszym krojem. Stary sygnet logotypu sięga do geometrii, ale bardziej graficznie, abstrakcyjnie. Nowy jest uproszczony, zastosowana została oczywista aksonometria (czyli sposób rysowania obiektów przestrzennych na płaskiej powierzchni, który pozwala pokazać ich kształt i proporcje). Dwie kostki czy jedna otwarta? To pozostawiamy do kreatywnej interpretacji.
Chcieliśmy wykorzystać motyw przestrzenny, więc wcześniejszy projekt przemodelowaliśmy, by nadać mu potencjał animacyjny. Animowana czołówka przedstawia etymologię powstania key visualu. Wykorzystaliśmy ją jako przerywnik między prelekcjami oraz jako element komunikacji w social mediach i na landing page’u. Każdy ruch i dźwięk animacji został przemyślany, aby osiągnąć zamierzony efekt audiowizualny, podkreślający żywą i przestrzenną percepcję brandingu.
WEB DESIGN & DEVELOPMENT
Czysta przyjemność dla oczu. Minimalistyczny design i skupienie na detalu.
Projekt potrzebował stałego miejsca w sieci, które agreguje wszystkie niezbędne informacje w jak najczytelniejszej formie. Web design to nasza domena, a że tym razem sami byliśmy klientem i wykonawcą, mieliśmy szerokie pole do działania i zaprojektowaliśmy interfejs według własnej wizji. Projektując landing page, położyliśmy mocny akcent na użyteczność. Dzięki niemu mogliśmy podwyższyć komunikacyjny oraz wizualny impakt wydarzenia, zwiększając tym samym jego atrakcyjność i widoczność. Strona przybrała formę one pagera, aby zmaksymalizować jej użyteczność i podać informacje w możliwie kompaktowy i zwięzły sposób.
Postawiliśmy na prostotę, aby jak najbardziej ułatwić użytkownikowi pozyskiwanie informacji. Jednak na odbiorze całości często zaważają szczegóły! Mikroanimacje, efekt paralaksy, animacja buttonów i graficznych elementów (np. bulletpointów) – wszystko to „tylko” lub „aż” szczegóły. My uważamy, że „aż”. Standardem jest dostosowanie strony do urządzeń mobilnych i nie zabrakło tego również u nas. Projekt został stworzony na platformie Webflow. By zapewnić odpowiednie doświadczenie na różnych urządzeniach i pamiętając o kompleksowym ujęciu responsywności, wzięliśmy pod uwagę nie tylko sposób wyświetlania się grafiki i wielkości fontów w poszczególnych viewportach, ale również bardzo dokładnie odwzorowaliśmy skalę i formatowanie layoutu strony, wykorzystując metodę tzw. mnożników.
PRODUKCJA WYDARZENIA
Za kurtyną sukcesu: od pomysłu do realizacji.
Organizacja konferencji to zawsze miks sprawnej logistyki, kreatywności i współpracy wewnątrz zespołu. Zajęliśmy się wszystkim – od harmonogramu i koordynacji uczestników, aż po kompleksową promocję wydarzenia offline i online. Tworząc line-up konferencji, skupiliśmy się na różnorodności i wartości merytorycznej. Wyszło świetnie – każdy wniósł coś unikalnego, a tematy wzajemnie się uzupełniały. Działania promocyjne objęły kampanię outdoor z plakatami wydarzenia w komunikacji miejskiej, urzędach, restauracjach oraz kawiarniach na terenie Gdyni, a także skuteczne kampanie w social mediach. Zebraliśmy solidny materiał foto i wideo, który nie tylko podsumował całość, ale też będzie świetnym punktem wyjścia do promocji kolejnych edycji.
Również lokalizacja wydarzenia odgrywała dużą rolę. Chcieliśmy, by miejsce było dobrze skomunikowane, kameralne, a jednocześnie dysponujące salą mieszczącą znaczną liczbę gości zachęconych ciekawymi prelegentami. Wybraliśmy Konsulat Kultury – w centrum Gdyni, ale trochę na uboczu, 700 metrów od Dworca Głównego, z salą teatralną o 164 miejscach siedzących. Bliskość punktów komunikacyjnych sprawiła, że goście trafiali do nas z łatwością.