logo

Punkt.

Z chaosu wyłania się smak na zmianę. Rebranding holistyczny w zgodzie z nową strategią rozwoju.

Rok

2021

Zakres prac

  • communication strategy
  • rebranding
  • art direction
  • photo & video production
  • print design
  • UI/UX design
  • web development
  • interior design lifting

Przegląd

Punkt. to druga restauracja, której właściciele powierzyli nam transformację. Nie mówimy tu tylko o rebrandingu, ale o kompleksowej zmianie (a raczej stworzeniu wstępnej strategii) komunikacji marki w sferze digital, a także zmianie postrzegania restauracji zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Po kilku konsultacjach uzyskaliśmy wgląd w stojące przed nami wyzwania. Wspólnie z klientem ustaliliśmy wspólne cele, zidentyfikowaliśmy grupę docelową oraz oceniliśmy mocne oraz słabe strony biznesu.

Zdefiniowaliśmy pozycjonowanie marki i nakreśliliśmy działania niezbędne do wdrożenia nowo stworzonej strategii.

WYZWANIE

Nieplanowany eklektyzm lub dysonans poznawczy. Zadanie: stworzyć porządek w nieładzie.

Pierwszy miesiąc poświęciliśmy na zagłębienie się w cel, wizję i wartości marki, którą chcieliśmy odbudować. Dokładnie zbadaliśmy otoczenie konkurencyjne i zdefiniowaliśmy postrzeganie restauracji z perspektywy jej obecnych klientów.

Odkryliśmy dysonans – istniało całkowite niedopasowanie między wartościami, które właściciele starali się przekazać, a tym, czego faktycznie doświadczali goście restauracji. Proces ten ułatwił ponowne odkrycie istoty marki i położył podwaliny pod opracowanie strategii komunikacji wizualnej i werbalnej.

BRANDING

Nie ma udanej marki bez holistycznego zrozumienia.

Po wspólnych warsztatach z naszym klientem doszliśmy do jednomyślnego wniosku, że nie możemy utrzymać marki w obecnym stanie. Zdecydowaliśmy się na kompletną przebudowę restauracji, uwzględniając cenne spostrzeżenia z warsztatów. Nie można było przeoczyć samego wnętrza restauracji, które odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu ogólnego postrzegania. Nawet z doskonałą kuchnią i nienaganną obsługą, bez odpowiedniego nastroju nie jesteśmy w stanie skutecznie przekazać istoty marki, co jest niezwykle ważne w dzisiejszych czasach.

Przygotowaliśmy:

  • Naming – zapewniliśmy spójność w całym procesie.
  • Pełny branding – stworzyliśmy logotyp, spójne drukowane menu, opracowaliśmy atrakcyjne grafiki i reklamy cyfrowe, a także ulepszyliśmy wnętrze i zewnętrzny wizerunek marki.
  • Wnętrze – dzięki kompleksowemu zrozumieniu kosztów inwestycji osiągnęliśmy przytulniejszy, jaśniejszy nastrój. Wprowadziliśmy rozproszone oświetlenie, ograniczyliśmy nadmiarowe elementy i wypełniliśmy przestrzeń modnym vintage’owym klimatem. A najlepsze jest to, że udało nam się to osiągnąć, zachowując rozsądny budżet i minimalizując obciążenie finansowe.

STRATEGIA

Część strategii zakładała również stworzenie estetycznych płatnych reklam w formie stories na Instagram, które zostały stargetowane na odpowiednią grupę odbiorców. Estetyka reklamowych layoutów kontynuuje wizualny aspekt marki, posługując się tą samą paletą barw, językiem, kreując przyjazny, otwarty klimat.

ART DIRECTING

Uchwyć moment, działaj na zmysły.

W dobie komunikacji w mediach społecznościowych nie da się skutecznie promować restauracji bez dobrych zdjęć — zarówno kulinarnych, jak i ujęć wnętrz. Zdjęcia są kluczem do dotarcia do klientów w branży gastronomicznej, pełniąc rolę przystępnych ambasadorów, którzy potrafią oddziaływać na ich zmysły. Odpowiednio zaprezentowane na fotografiach dania niemal ożywają, jakbyśmy już mogli ich skosztować i wyobrazić sobie ich rozkoszny aromat. A to już tylko krok od wizyty w restauracji.

Podczas produkcji treści zadbaliśmy o to, aby efekt końcowy był spójny z wcześniej zaprojektowanym brandingiem. Wyjątkowo dobra naturalna ekspozycja świetlna oraz żywe zielone tło roślin w znacznym stopniu przyczyniły się do tego procesu. Zdjęcia zostały wykonane w miękkim świetle dziennym wpadającym przez szeroką przeszkloną witrynę. Skupiliśmy się na uchwyceniu szczegółów i soczystości potraw, jednocześnie podkreślając towarzyski aspekt jedzenia. Wspólne posiłki łączą ludzi i wpływają na poprawę samopoczucia. Naszym celem było oddanie atmosfery relaksu, ciepła i wspólnoty.

WEB DESIGN

Przyjazny projekt, który wywołuje pozytywne emocje — niczym pyszna kolacja z bliskimi.

W idealnym scenariuszu strona internetowa przedstawia klimat marki. Tak jest również w tym przypadku. Tworząc web design Punktu. skupiliśmy się na tym, by pokazać restaurację jako jakościową, przyjazną, ciepłą i budującą menu na podstawie lokalnych składników. Zaproponowany przez nas wygląd „uśmiecha się” i wzbudza zaufanie. Jest jak przyjaciele, z którymi czas przy wspólnej celebracji posiłku przyjemnie się rozciąga.

Z pomocą strony internetowej pokazujemy wszystkie elementy brandingu: kolory, logotyp, zdjęcia, motion design, klimat retro, a nawet rebranding wnętrza restauracji. Kolor to element; postanowiliśmy się nim pobawić, żonglując rozwiązaniami w nienachalny sposób. I tak powstał layout w trzech wersjach kolorystycznych: Retro Yellow, Vintage Salmon oraz Classic Ecru. Użytkownik może dowolnie wybrać motyw przewodni, a zmieni się kolor elementów ozdobnych strony. Gratką jest również podświetlane menu – każda jego część ma własny kolor tła. Co więcej,  kolor ten jest taki sam jak w menu drukowanym.

Na stronie wykorzystaliśmy także elementy animowane. Pełnią one funkcję zarówno estetyczną jak i praktyczną. Przykładem niech będzie element ruchomy w zakładce Menu, wskazujący na aktualne promocje – dzięki temu miejsce to jest lepiej wyeksponowane. Oprócz tego na całej stronie mamy płynny scroll oraz animowane podkreślenie w formie fali, wskazujące na klikalny element, który użytkownik wybiera.

Web design to nie tylko estetyka, kolory i animacje. Nie mniej ważna jest funkcjonalność całego doświadczenia. Szczególnie zależało nam na optymalizacji usługi wynajmu miejsca pod imprezy zorganizowane. By zebrać wszystkie informacje w jednym miejscu, ułatwić proces rezerwacji i w ogóle zaprezentować taką możliwość, stworzyliśmy zakładkę Rezerwacje.

Strona jest wygodna i lekka w odbiorze. Bloki tekstu są niewielkie i komfortowo rozłożone na layoucie. Kolor w tle dobrze kontrastuje z treścią, która dzięki temu również jest bardziej czytelna. Zważywszy m.in. na turystyczną lokalizację Punktu., strona powstała w dwóch językach – polskim oraz angielskim.

Projekt został dostrzeżony przez Awwwards.com w kategoriach Honorable Mention oraz Mobile Excellence.

Małe studio pełne pomysłów i wielkich ambicji